Op 1 mei en in het weekend erna is duidelijk geworden hoe en voor wie fysiotherapie weer gestart kan worden. Allerbelangrijkste is en blijft dat we alleen met elkaar corona onder controle kunnen krijgen, er gelden dus strikte regels voor het weer opstarten van de praktijk. Onze beroepsvereniging (KNGF) heeft in overleg met het RIVM en het ministerie van VWS richtlijnen opgesteld. Hieraan houden we ons:

1. Indien zorg op afstand een goed alternatief is, blijft dat eerste keuze.
  2. Kom alleen naar de praktijk als u geen enkel symptoom van Covid-19 hebt! Voor de symptomen zie hieronder!
  3. Patiënten en therapeuten houden op de praktijk in principe 1.5 meter afstand van elkaar. We hebben de praktijk daarvoor anders ingericht: meer wachtkamers, verspringende begintijden, andere looplijnen, minder therapeuten aanwezig op de praktijk.
  4. In een aantal gevallen is het niet mogelijk om 1.5 meter afstand te houden. Als patiënt en therapeut beiden gezond zijn, is het gebruik van Persoonlijke BeschermingsMiddelen (PBM) ook in die situatie niet nodig. In de praktijk zijn echter alle middelen aanwezig: mondkapjes, brillen, handschoenen en beschermende jassen. In overleg kunnen die gebruikt worden.

Zijn er vragen? Neem contact op: 058 2575250 of info@fysiostiens.nl

Laten wij er met elkaar voor zorgen dat wij u weer veilig kunnen behandelen!

Symptomen passend bij COVID-19
Als symptomen bij (mogelijk) COVID-19 worden beschouwd:

• Neusverkoudheid, hoesten, kuchen of niezen
  • Loopneus
  • Keelpijn
  • Verhoging (tot 38 graden) of koorts
  • Kortademigheid
  • Moeheid
  • Oogontsteking
  • Je ziek voelen en/of diarree