Fysiotherapie in Stiens

Fysiotherapie richt zich op de behandeling van lichamelijke klachten en pijn bij beweging, fysieke inspanning of bepaalde houdingen. Met zijn kennis en kunde helpt de fysiotherapeut u bij het voorkómen, verhelpen of verminderen van uw lichamelijke klachten (bron: defysiotherapeut.com). U kunt tegenwoordig zonder verwijzing van de huisarts een bezoek brengen aan de fysio. Het is voor de betaling wel van belang dat u op de hoogte bent van de vergoeding door uw zorgverzekeraar.

Voor wie?

Heeft u een lichamelijk probleem waardoor bewegen moeilijk of pijnlijk is? Wil het bewegen niet goed of moet u meer bewegen, maar u weet niet hoe? Uw klachten kunnen allerlei oorzaken hebben; een verkeerde houding, sportblessure, ongeval of ziekte, werk of gewoon omdat uw lichaam ouder wordt. Soms heeft het te maken met belastbaarheid van uw lichaam en de mate van belasting. U kunt bij FysioStiens terecht als u:

• Een lichamelijk probleem heeft
  • Niet soepel kunt bewegen
  • Graag meer wilt bewegen
  • Zich fitter wilt voelen
  • Last heeft van pijn / disbalans

Sporten en trainen bij FysioStiens

Bewegen is gezond, dat weten we uit onderzoek en uit eigen ervaring. Het kan verstandig zijn om na de behandelingen fysiotherapie door te gaan met trainen. FysioStiens werkt hiervoor samen met Pro-Tact. Al bijna tien jaar werkt Wieger van der Heide in onze oefenzaal met kleine groepjes mensen in een ontspannen sfeer aan het vergroten en behoud van conditie, kracht en uithoudingsvermogen, kortom: gezondheid. Omdat we nauw samenwerken, kunnen de oefeningen goed afgestemd worden op uw specifieke belastbaarheid.

Mocht u toch liever door een fysiotherapeut begeleid worden bij het trainen, dan kan dat in de vorm van FysioFitness. U traint dan met een groepje van maximaal zes personen een uur onder begeleiding van een fysiotherapeut.

Van oudsher kent men onze fysiotherapie praktijk in Stiens als de Praktijk van Cor Doornbos. Nu bestaat deze uit een enthousiast team van zes fysiotherapeuten. Allen praktiseren deze vorm van Fysiotherapie. Maak gerust een afspraak of bekijk onze introductie video van diverse aspecten in onze fysiotherapiepraktijk.